Wednesday, October 17, 2018

Hujung tahun 2018

Teks: Masayu Ahmad
www.masayuahmad.com
www.akademibekerjadirumah.com/shop


Alhamdulillah semalam separuh hari berada di sekolah untuk acara sukan tahunan anak anak. Ibu berkesempatan sejak awal pagi untuk datang.

Suasana sejuk dan mendung awal pagi sangat mendamaikan. Ketika mula acara cuaca mulai terang. Sempat ibu rakamkan semua acara semalam. Ia bermula dengan perarakan dari setiap rumah.

Aiman dengan acara 200 meter. Hanya 3 peserta. Ibu rakamkan larian Aiman semalam. Waima mendapat tempat ke 3. Alhamdulillah Aiman dapat selesai sampai penyudah.

Arif dengan larian 200 meter berpagar. Tempat ke 2. Hari ini masih berlangsung. Tetapi ibu sudah nyatakan tidak dapat datang.

Tahun hadapan bermula perjuangan kami, Arif akan berada di tahun 6 bakal menduduki UPSR manakal Aiman di tahun 5 bakal menduduki UPKK.

Sungguh pantas masa berlalu, anak yang dulu hingusan kini semakin meningkat usia. Bakal menempuhi gerbang remaja.

Hakim alhamdulillah, apabila balik ke rumah ibu dapat rasanya perubahan. Setiap kali arahan dan apa sahaja tugasa. Pantas sahaja mengiyakan. Sejuk perasaan. Semakin mahir menyesuaikan dan mengurus pakaian dan peralatan sendiri. Ini saya akui, kelebihan tinggal di asrama. Anak anak semakin berdikari.


No comments:

Post a Comment